Pembugaran Jurulatih Utama Unit Maklumat JPN

26 - 29 Oktober yang lalu semua Jurulatih Utama Unit Maklumat (EMIS) berkumpul di Kondo Istana, Langkawi bagi menghadiri sesi 'pembugaran' bersama 'ketua' segala ketua EMIS, Hj. Rosli.

Setiap PPD diketuai oleh Pegawai Maklumat masing-masing, bersama tujuh orang JU dari setiap PPD.

Sampai agak lewat.... tetapi malamnya selepas taklimat oleh KU Maklumat JPN, En. Zamri dengan penegasan "sehingga waktu ini, saya masih lagi Ketua Unit Data", Hj. Rosli meneruskan sesinya.

Setelah dari pagi hingga ke malam.... terus-menerus dengan paparan data dan segalam macam ralat yang ditemui, semua JU sudah semakin layu!

Namun pihak urusetia memang 'peehe jiwo'..... pada hari ketiga kami semua di sediakan aktiviti santai.... main bowling.

Riuh rendah JeetyPoint Bowl diserang pemain-pemain amatur bowling..... riuh kerana ada yang lempar bola, bola tak pergi ke depan tetapi tertinggal dibelakang.

Baru nak start clear balingan... game pulak dah habis, kerana dalam 20 lebih balingan tu.... 15 balingan yang berakhir dalam longkang... hahaha!

Terima kasih kepada KetuaUrusetia, En. Rostan yang juga Pegawai Data PPD Bachok.

Selepas bersantai pada petangnya.... di sebelah malam Hj. Rosli mencabar setiap PPD untuk menyediakan format laporan ralat berdasarkan query yang sudah disediakan.

Sambil-sambil buka hadiah pertandingan bowling petang tadi, semua JU PPD bertungkus lumus menyediakan laporan ralat masing-masing untuk pembentangan pagi esok.

>Ketua Unit Maklumat JPN sentiasa bersama kami.
'Ketua Urusetia' dok bodek ghapo tu.. :-)









>Dua bunga penyeri... jangan maraaah!


>Malamnya bertungkus lumus menyiapkan tugasan











>Pembentangan hasil laporan ralat yang akan digunakan semasa verifikasi EMIS minggu hadapan di Kuala Terengganu

Catatan:
Ini mungkin perjumpaan terakhir bagi Jurulatih Utama EMIS... kerana khabarnya mulai tahun hadapan guru yang menguruskan data EMIS akan dilantik secara rasmi sebagai jawatan yang Hakiki.

Sehingga berjumpa lagi di Kuala Terengganu untuk kutipan data bulan Oktober yang penting untuk perancangan Kementerian Pelajaran tahun hadapan.

"data yang kita uruskan ini 'macam-macam, dan digunakan oleh macam-macam kementerian.... sebab itu kita menerima tuduhan yang macam-macam. Namun selagi tiada sesiapa yang dapat membuktikan kesilapan dan menandingi data EMIS... kita masih lagi menang!"


Posted byUnit ICT & Maklumat at 8:32 PM  

0 comments:

Post a Comment